Generelt

Kursperioder og ferier

Vårsemesteret går fra begynnelsen av januar til begynnelsen av juni. Høstsemesteret går fra slutten av august til begynnelsen/midten av desember. De ukentlige kursene har vanligvis opphold i undervisningen i vinterferien (uke 8), i påskeuken, høstferien (uke 40) og på alle offentlige helligdager. Men vi setter noen ganger opp workshops i ferier og på helligdager.

Aldersgruppe

Kursene er beregnet på voksne deltakere, og vi har en nedre aldersgrense på 15 år. Barn mellom 10 og 15 år kan delta, hvis de går på kurs sammen med en voksen, og er modne nok til å følge kursopplegget. Vi har hatt deltakere fra 10 – 70 år på samme kurs, så her kan flere generasjoner trene sammen!

Prøvetimer

Du kan få en uforpliktende prøvetime dersom det er ledige plasser på kurset ved kursstart. Meld deg på, og skriv i meldingsfeltet at du ønsker prøvetime.

Tapte timer

Tapte timer må tas igjen innenfor den tidsperioden du har betalt for.

Studioregler

Til beste for alles trivsel og velvære har vi innført noen regler i studioet.

  1. Sett utesko i skohyllene nede, og heng fra deg yttertøy, vesker og bager i garderoben i 2. etg. Garderoben er låst mens kursene pågår.
  2. Husk at det er lytt i gangen/trappa, så vær stille så du ikke forstyrrer timen som pågår.
  3. Sørg for å ha med deg det du trenger til kurset.
  4. Sett telefonen på lydløs, mens timen pågår.
  5. Ikke møt opp påvirket av alkohol eller andre rusmidler.
  6. Ingen røyking ved inngangspartiet.
  7. Ta vare på kroppen din, drikk nok vann, og la instruktøren få vite om noe er smertefullt.
  8. Dans, svett og ha det gøy!

Skader og sykdommer

Har du skader eller sykdommer som påvirker bevegelsene dine, fortell instruktøren om det, slik at hun er oppmerksom på dette når hun veileder deg. Snakk gjerne med legen og/eller fysioterapeuten din før du melder deg på.

Kursdeltakerne er selv ansvarlig for å lytte til egen kropp og ikke gjøre bevegelser som er smertefulle.

Spesielt

Velkommen til Yoga på Orient Dansesenter!
– Ditt studio for Trening – Dans – Yoga