Generelt

Kursperioder og ferier

Vårsemesteret går fra midten av januar til begynnelsen av juni. Høstsemesteret går fra midten av august til begynnelsen/midten av desember. Vi har vanligvis opphold i undervisningen i vinterferieuken (uke 8), i påskeuken, høstferien (uke 40) og på offentlige helligdager.

Aldersgruppe

Kursene er beregnet på voksne deltakere, og vi har en nedre aldersgrense på 15 år. Barn mellom 10 og 15 år kan delta, hvis de går på kurs sammen med en voksen, og er modne nok til å følge kursopplegget. Vi har hatt deltakere fra 10 – 70 år på samme kurs, så her kan flere generasjoner trene sammen!

Prøvetimer magedans

Du kan få prøvetime dersom det er ledige plasser på kurset ved kursstart. Velger du å ikke fortsette videre på kurset, betaler du kr 200,- for prøvetimen (betales med kort). Du må avtale prøvetime på forhånd.

Tapte timer

Tapte timer må tas igjen innenfor den tidsperioden kurset ditt varer.

Tapte magedanstimer kan du ta igjen på kurs på samme eller lavere nivå enn det du er på, eller på Jallabina.

Studioregler

Til beste for alles trivsel og velvære har vi innført noen regler i studioet. Disse kan du lese mer om her.

Musikk

Du må selv skaffe deg musikken til koreografiene det undervises i, vanligvis selger vi ikke dette i studioet. Men vi opplyser om hvor du kan få tak i musikken. Vi anbefaler at du skaffer deg musikken i god tid før kursstart, slik at du kan gjøre deg kjent med musikken på forhånd. Det er mye lettere å lære en koreografi når du kjenner musikken godt.

Dansetimene

Treningstøy

Ta på mykt, tettsittende treningstøy (f.eks. tights og topp/genser). Du kan selv velge om du vil danse med bar mage eller ikke. Ta også med deg et skjerf til å knyte rundt hoftene.

Vi danser barbeint, eller med sokker eller turnsko. Om vinteren kan det være litt gulvkaldt, så da anbefaler vi ullsokker 🙂

Oppvarming, ut-tøyning og avspenning

Alle kursene starter med en myk oppvarming. Denne varierer i forhold til type kurs og nivå. På nybegynnerkurset fokuserer vi mer på å finne/vekke/kjenne muskler, enn å få høy puls.

Kursene avsluttes med en lett ut-tøyning, samt en deilig avspenning på 6-7 min. I avspenningen går vi gjennom hele kroppen og fokuserer på føle de forskjellige delene av kroppen og slappe av i muskulaturen. Dette gir en fin trening i å flytte oppmerksomheten fra en del av kroppen til en annen, og bidrar til økt kroppsbevissthet.

Graviditet, skader og sykdommer

Du kan fint danse magedans selv om du er gravid. Informer instruktøren om at du er gravid, slik at hun kan veilede deg på best mulig måte. Det er noen bevegelser du skal være forsiktig med å gjøre når du er gravid. Les mer om magedans og graviditet her (nederst på siden).

Har du skader eller sykdommer som påvirker bevegelsene dine, fortell instruktøren om det, slik at hun er oppmerksom på dette når hun veileder deg. Snakk gjerne med legen og/eller fysioterapeuten din før du melder deg på kurs.

Kursdeltakerne er selv ansvarlig for å lytte til egen kropp og ikke gjøre bevegelser som er smertefulle.


Betingelser for påmelding og betaling

Påmeldingen er bindende. Orient Dansesenter reserverer plass til deg og du forplikter deg til å overholde betingelsene.

  • Vi sender deg en faktura på e-post, med betalingsfrist på 10 dager. Merk innbetalingen med kursdeltakers navn og faktura nr.
  • Dersom du ikke betaler fakturaen innen fristen, vil vi sende deg en purring. Det vil da bli lagt på purregebyr og renter.
  • Du har mulighet for å dele opp betalingen over to måneder. Ønsker du dette, må du skrive det i kommentarfeltet ved påmelding.
  • Hele kursavgiften må betales selv om du ikke kan komme på alle timene.
  • Blir kurset avlyst, får du tilbakebetalt hele kursavgiften.

Vedrørende avmelding 

  • Ved avmelding mindre enn 1 uke før kursstart, må du betale halve kursavgiften, eller du kan finne noen andre som kan overta plassen din.
  • Melder du deg av kurset etter at kurset har startet, må du betale hele kursavgiften.
  • Dersom du i løpet av kurset får en akutt sykdom/skade som gjør at du ikke fysisk er i stand til å fortsette på kurset, kan du få tilbake kursavgift for resterende timer, ved å levere legeerklæring.

Rabattpris

Melder du deg på 2 eller flere kurs som går parallelt, betaler du full pris på ett av kursene og får 25% rabatt på de billigste kursene!

Er du student på høyskole/universitet får du 20% rabatt på alle kurs! Oppgi at du er student ved påmelding til kurs, og vis studentbevis ved oppmøte på kurset.

NB! Gjelder ikke kurs/workshops med gjesteinstruktører.

Drop-in

Vi har drop-in på Jallabina Workout timene, dersom det er ledige plasser. Kontakt oss for å høre om det er plass den aktuelle dagen.

Drop-in timer koster kr 130,- og betales med kort før timen starter.

Det er ingen rabatter på drop-in timer.